Macaroni Tomato- Elegancja i tradycja

Dorota Wróblewska, Kwiecień 02, 2014 0 Fashion
Dzisiaj byłam na otwarciu salonu Macaroni Tomato. Długo czekaliśmy na taki butik i cieszy mnie fakt, że jest miejsce w Warszawie, które daje pełny obraz elegancji, tradycji i klasy. Ile razy wyjeżdżając do Włoch zastanawialiśmy się: „Dlaczego tak pięknych ubrań nie można kupić w Polsce?” Dlaczego polscy mężczyźni nie mieliby się zakochać w miękkich marynarkach bez konstrukcji, kaszmirowych krawatach, flanelowych spodniach? Z marzenia o prawdziwym włoskim stylu nad Wisłą powstał Macaroni Tomato Warszawa. Kolekcja READY TO WEAR odzwierciedla to, co najlepsze we włoskim ulicznym stylu, w którym zakochał się świat.
  WŁOSKI STYL TO WYGODA, ZNAKOMITY KRÓJ, NONSZALANCJA W WYBORZE DODATKÓW I ŁĄCZENIU WZORÓW. NIEWYMUSZONA ELEGANCJA, JEDNYM SŁOWEM- SPREZZATURA.   W salonie można kupić włoskie marki, które produkowane są przez małe rodzinne firmy, których wiedza i wieloletnia tradycja perfekcyjnego krawiectwa przekazywana jest  z pokolenia na pokolenie. 
Wśród ubrań królują marynarki sportowe często bez podszewki i bez konstrukcji, lekkie, miękkie, z naturalnymi ramionami. W Macaroni Tomato Warszawa ważny jest styl, ale nie ma stylu bez wygody, nie ma wygody bez dobrze skrojonego ubrania.
Jedno jest pewne, Włoscy producenci wciąż udoskonalają swój produkt, a kilkusetletnia tradycja szycia ubrań przekłada się na to, że metka „Made in Italy” jest synonimem najwyższej jakości i krawieckiego kunsztu. Salon mieści się na Rozbrat 22 w Warszawie http://www.macaronitomato.com

Szabatin krytyki się nie boi!

DW , Kwiecień 01, 2014 1 Fashion
  Mamy modę na modę i więcej projektantów od "ludzi".
Marzenia do spełnienia są dla każdego. Rynek zweryfikuje, a cyfry otworzą drzwi. Biznes mody w Polsce cały czas raczkuje, ale idzie do przodu, zwłaszcza u młodych projektantów, którzy swoje możliwości sprawdzają nie tylko na rynku w Polsce.
Internet otworzył drzwi dla każdego zdolnego twórcy. To co jest ważne, to cena, wykonanie, pomysł i opakowanie. Dzisiaj kilka słów o Ewie Szabatin, która krytyki się nie boi i postanowiła walczyć o swoje marzenia.
Miałam okazję pisać o kostiumach zawodowej tancerki i nie były to laurki.
Ewa Szabatin nie obraziła się za krytykę i zaprosiła mnie do swojej pracowni na prezentację najnowszej kolekcji wiosna/lato 2014. Szabatin słucha, uczy się na błędach, jest ambitna i zdeterminowana. Drżącym głosem przedstawiła mi swoją kolekcje i chyba nie spodziewała się mojej reakcji.

Najnowsza kolekcja to łączenie mody ze sztuką. Uwagę zwracają unikalne ręcznie wykonane nadruki rewolweru, którego autorem jest znany artysta Robert Kuta. Inspiracją kolekcji jest twórczość Quentina Tarantino oraz pop art i kolorowe lata dziewięćdziesiąte.
Soczyste kolory jak zieleń, żółć, czerwień zwracają uwagę.
W kolekcji nie zabrakło dobrze skrojonych marynarek, płaszczy oraz szerokich spodni z podwyższoną talią.
Wszystko wykonane profesjonalnie, bez zarzutów! 
Jest pomysł, koncepcja, dobre wykonanie. Czy kolekcja odniesie sukces? Tego nie wiem, ale jest nowocześnie, świeżo i  tym razem jestem na TAK!

Las Vegas po polsku

Dorota Wróbewska, Marzec 31, 2014 5 Showbiznes
Doszło do tego, że nie mogę nic napisać, bo każde pytanie traktowane jest jak stwierdzenie, uśmieszek za szyderstwo, a krytyka jak atak.
Ostatnio opublikowałam stylizację znanej szafiarki Jess Mercedes z komentarzem: "bez komentarza".
Oczywiście wróżbitów u nas dostatek i wszyscy wiedzieli, co autorka miała na myśli.
W ciągu chwili otrzymałam kilkanaście e-maili, zwiększyła mi się lawinowo ilość "fanów" i dostałam baty!
Wróblewska atakuje Mercedes! Zaczynam mieć wrażenie, że szafiarek się nie tyka, bo są święte.
No cóż…
Akceptuje wszystkie komentarze całego świata, które zachwycają się stylem szafiarek i wyrażają swoje ochy i achy.
Nie podważam stanowiska, ale mam prawo napisać swoje zdanie. Nie przeżywajcie moich ocen jak mucha pierwszej ciąży, bo szkoda Waszego zdrowia.
Nie jestem w sekcie i nie modlę się do szafiarek z prośbą o zdjęcie z dzióbkiem i nie mam zamiaru cukrować tylko dlatego, że ktoś jest popularny.
Za stara jestem na piaskownicę i nie mam powodów do zazdrości, wręcz przeciwnie.
Szafiarki na własną prośbę stały się celebrytkami i nie ma co się dziwić, że poddawane są ocenie- pozytywnej lub negatywnej. Wiele osób zapytało mnie o zdanie na temat stylizacji, więc bardzo proszę.
"Może suknia duetu Paprocki&Brzozowski jest efektowna, ale nie w takich okolicznościach.
Brakuje naturalności, swobody i nowoczesności.
Przez ekran przebija się zapach lakieru do włosów.
Mamy poważną Panią prosto od fryzjera, która przyszła na bal, tylko pomyliła lokalizacje. Kreacja w stylu Las Vegas odpowiednia na scenę do wręczenia lub odebrania nagrody.
Do pełni szczęścia zabrakło asysty dwóch małych druhen trzymających tren i trzeciej sypiącej kwiatkami."   UWAGA! To jest moja subiektywna ocena stylizacji, a nie charakteru!
Podziwiam szafiarkę za wejście na rynek mody, ale tym razem jestem na NIE.
  Na scenie w światłach reflektorów suknia wygląda zjawiskowo. W tej samej sukience wystąpiła Natalia Kukulska, która prezentowała się wyjątkowo. Taka "mała" różnica.

Victoria's Secret Forbidden

Dorota Wróbewska, Marzec 31, 2014 0 Testy DW
Victoria's Secret Forbidden to prerfumy dla kobiety, która lubi zwracać na siebie uwagę. Kobiety, żyjącej pełnią życia w otoczeniu elegancji. Zapach uwodzi egzotyczną gruszką, jaśminem, bursztynowym drewnem i działa na zmysły. W połączeniu z balsem do ciała VS Forbidden zapewnia długotrwałą intensywność zapachu. Eau de Parfum 50 ml 299 zł & 100 ml 379 zł Polecam.

NIKKI LISSONI

Dorota Wróbewska, Marzec 26, 2014 0 Fashion
NIKKI LISSONI to nowa marka biżuterii wchodząca na polski rynek. Jej wyjątkowy koncept polega na zastosowaniu starego jak świat mechanizmu medalionu z wymiennym wnętrzem, jednak w nowoczesnej formie i wydaniu. NIKKI LISSONI obecne jest na wszystkich pięciu kontynentach, w ponad 2000 punktach
sprzedaży na całym świecie i cały czas bardzo dynamicznie się rozwija
Połączenie tradycji z nowoczesnością, ponadczasowość wzorów i ciągłe podążanie za trendami gwarantuje stale rosnące powodzenie biżuterii w różnych zakątkach świata, wśród kobiet o różnym wieku i
stylu. NIKKI LISSONI odpowiada na aktualne trendy w biżuterii segmentu „fashion”:
“Chcę być wyjątkowa i chcę to pokazać!” Rozsądny stosunek ceny do jakości: “Nie chcę wydać zbyt dużo.” Co wyróżnia markę? – wiele wzorów dla każdego typu i wieku kobiety, wysoka jakość dzięki unikalnej nano-ceramicznej powłoce chroniącej złocenie oraz SWAROVSKI® ELEMENTS. Każdy element jest ręcznie wykończony przy użyciu tradycyjnych metod jubilerskich. W asortymencie marki znajdziemy naszyjniki, bransoletki i kolczyki. Wszystkie z wymiennymi medalionami. Z biżuterią Nikki Lissoni same stworzymy swój najcenniejszy medalion czemu przyświeca nasze hasło „Liczy się to, co jest wewnątrz ”

Lato z Mokobelle

DW , Marzec 25, 2014 0 Fashion
24 marca w restauracji Der Elefant odbyła się prezentacja biżuterii marki Mokobelle, kolekcja wiosna-lato 2014.
W najnowszej kolekcji dominują trzy podstawowe gamy kolorystyczne - pierwsza to pastele, czyli delikatne odcienie mięty, pudrowe róże, złamane biele oraz gołębie szarości połączone ze srebrem lub złotem. Drugą gamę stanowią intensywne odcienie turkusów, lazurów oraz czystej bieli głównie w towarzystwie złota. I wreszcie trzecia paleta wiosenno-letnich propozycji, to soczyste burgundy, granaty, zgaszone róże i zielenie.
Mokobelle proponuje tradycyjnie sety (zestawy) bransoletek z kamieni półszlachetnych, pereł naturalnych oraz srebra (również pozłacanego), jak również szeroki wybór naszyjników, które w tym sezonie można, a nawet trzeba nosić po kilka na raz. Nowością są delikatne łańcuszki z 14 karatowego złota oraz perłowe naszyjniki w charakterystycznym dla marki stylu boho. Warto zwrócić uwagę na kampanię, która jest stylowa i zachęcająca do zakupów.
 

BYTOM -wiosna/lato 2014

Dorota Wróblewska, Marzec 24, 2014 0 Testy DW
Rzadko piszę o modzie męskiej. Tym razem na mojej mapie TESTY DW jest najnowsza kolekcja BYTOM wiosna/lato 2014.

Bytom to marka, która idzie do przodu i w ciągu kilku lat ma duży progres. Kolekcja skierowana jest do współczesnych mężczyzn. Wiosna/lato to modele w odważnych kolorach, spokojne w fasonach i odpowiednie dla mężczyzn, którzy cenią sobie klasyczne wzory. Klasyka połączona z nonszalancją czyli to, co kobiety lubią najbardziej. W ofercie marki na sezon wiosenno – letni poza klasycznymi garniturami znaleźć można m.in.: przewiewne kurtki typu szwedki, dzianinowe lub bawełniane marynarki, kolorowe swetry, koszule, koszulki polo, t-shirty. Wbrew pozorom kolekcja nie jest prosta w stylizacji. Intensywne kolory i przebarwienia są wymagające.  Nowością w kolekcji są marynarki dwurzędowe, które są niezaprzeczalnym hitem sezonu. Uzupełnienie stanowią buty od klasycznych poprzez letnie mokasyny czy boat - shoes oraz ciekawe dodatki i akcesoria. Można powiedzieć, że kolekcja jest spójna, ale harmonia stylu zależy od mężczyzny.
 

Moda na zakupy z IQ rozpoczęta

Dorota Wróblewska, Marzec 20, 2014 2 Polecam
Kochani,
chciałam podziękować za wspaniałą przygodę z shop art.
Trójka finalistów konkursu „Dla tych, którzy wiedzą...” miała okazję uczestniczyć w warsztatach z shop-artu, które odbyły się w Paryżu.
Wszyscy uczestnicy z zainteresowaniem słuchali moich porad na temat inteligentnych zakupów. Czy udało im się odkryć sztukę przemyślanych i unikalnych zakupów? Galeria Lafayette
Byliśmy w pięknych miejscach, które nas inspirowały.
Galeria Lafayette pozwala poczuć się jak we wnętrzach zabytkowego pałacu. Nie można wyobrazić sobie lepszego miejsca, w którym sztuka łączy się z zakupami.
Na każdym z dziewięciu pięter można znaleźć ubrania i dodatki
od najlepszych światowych projektantów.
Zrobiliśmy zakupy i mimo krótkiego czasu, każdy stosownie przemyślał co ma kupić. Muzeum Mody Ważnym punktem podróży było zwiedzanie Muzeum Mody, w którym można podziwiać wystawę najpiękniejszych fotografii, które zmieniały spojrzenie na styl oraz modę na przestrzeni ostatnich 100 lat. W muzeum mieliśmy czas, żeby porozmawiać na temat mody. Wspomnienia i porównania. Wszystko już było, ale jak fantastycznie wrócić do historii mody, która inspiruje wielu projektantów. Zakupy Zakupy, zwiedzanie, długie dyskusje i spacery. Dzięki naszemu przewodnikowi odwiedziliśmy wiele pięknych uliczek. Odwiedzaliśmy galerię, rozmawialiśmy z artystami. Zakupy były różne. Od artystycznej biżuterii, ubrania vintage po najnowszą kolekcję toreb Marca Jacoba. Każdy z uczestników zwracał uwagę na jakość i swoje potrzeby. Pomiędzy uliczkami Le Marais Gosia, Ewelina i Sebastian poszukiwali rzeczy niepowtarzalnych, ręcznie tworzonych i oryginalnych. Szukali tego, o czym rozmawialiśmy podczas warsztatów shop art. Sebastian przyjechał z zamiarem kupna zegarka i zamiar ten zrealizował. Kupił zegarek, który jest oryginalny i zwraca uwagę. Gosia i Ewelina wybierały dodatki najlepiej odzwierciedlające ich indywidualność. Rady okazały się bezcenne bo dziewczyny poszły na jakość!  To był inspirujący i piękny weekend, a zwycięzcy płacąc Kartą IQ World MasterCard® z pewnością uśmiechną się na jego wspomnienie. Ciesze się, że mam okazję brać udział w tym projekcie, bo shop art jest mi bardzo bliski. Bardzo łatwo jest wydać pieniądze i często kupujemy spontanicznie.
Smart-shopping to sprawianie przyjemności, ale i inwestycja w samego siebie. Inwestycja w podróże, które kształcą, sztukę i rękodzieła. Dlatego zachęcam Was do robienia inteligentnych zakupów.
  KARTA IQ MOŻE BYĆ TWOJA. ZOBACZ!

ODKRYJ SZTUKĘ INTELIGENTNYCH ZAKUPÓW!

Dorota Wróbewska, Marzec 20, 2014 1 Polecam
ODKRYJ SZTUKĘ INTELIGENTNYCH ZAKUPÓW! Umiejętność dokonywania właściwych wyborów również może być sztuką – SZTUKĄ INTELIGENTNYCH ZAKUPÓW to jest to! Każdy dobrze przemyślany zakup i każda spontaniczna zakupowa przyjemność to seria decyzji, które podejmujesz, kierując się rozsądkiem i stylem życia.
Porównujesz, przeciwstawiasz, sprawdzasz. Kupujesz inteligentnie. Potrafisz rozpoznać dobre produkty
i wyselekcjonować najlepsze momenty do zakupu.
Teraz, dzięki Kartom IQ wydanym przez Deutsche Bank, możesz to robić z większą łatwością i cieszyć się udanymi zakupami. ZOBACZ
 

Shop Art zostawia wspomnienia

Dorota Wróbewska, Marzec 17, 2014 1 Polecam
Nasza podróż z shop art dobiegła końca.
Wspaniały weekend z fantastycznymi osobami. Nikt z uczestników nie spodziewał się, że wygra konkurs i nikt nie wiedział co będziemy robić i jaki mamy plan w Paryżu. To była niespodzianka :) Podczas pobytu byliśmy w pięknych miejscach, rozmawialiśmy na wiele tematów dotyczących mody, kultury, sztuki i architektury.
W ciągu dwóch dni nawiązały się znajomości, których ciąg dalszy nastąpi. Sebastian ma przyjechać do mnie swoim "ogórkiem" (samochód). Gosia obiecała wysłać nam  ekologiczne mydełka własnej produkcji, a Ewelina zaprosiła wszystkich na szczupaki, które mamy złowić w jeziorze. Każdy z nas jest inny i ma swoje zainteresowania, ale wszyscy jesteśmy wrażliwi na sztukę. Nie istnieje jedna spójna, definicja sztuki, bo każdy widzi ją inaczej. To było widać podczas naszej podróży. Sztuka spełnia rozmaite funkcje, m.in. estetyczne, społeczne, terapeutyczne. Pobudza naszą wyobraźnię i dla każdego ma inne znaczenie. Shop art to nie tylko same zakupy, ale inwestycja w wspomnienia, które zostają w naszej głowie. A jakie mamy wspomnienia? Zapach starych książek w księgarni Szekspira, malownicze kamienice w dzielnicy Le Marais. Wspominamy galerie artystów, magiczną atmosferę katedry Notre Dame, wspaniałe zdjęcia w Muzeum Mody i spacery po ogrodach Luwru. To był czas, który zostawił wiele wspomnień, bo taki jest  SHOP ART