Brawo dla NENUKKO

DW, Sierpień 25, 2014 0 Fashion
Polska marka NENUKKO dołączyła do międzynarodowego programu Sklepy Wolne Od Futer (Fur Free Retailer). NENUKKO, nowoczesna marka istniejąca od 2008 roku i posiadająca sklep w prestiżowej warszawskiej kamienicy Mysia3, jest kolejną polską marką, która przystąpiła do projektu Sklepy Wolne Od Futer. Firma zobowiązała się pisemnie do niesprzedawania futer oraz dodatków futrzanych pokazując tym samym jak istotne jest przestrzeganie praw zwierząt. "W szacunku do wszystkiego co żyje nie ma nic głupiego. Tym się kierujemy prywatnie i zawodowo" – komentowały właścicielki marki swoją decyzję o przyłączeniu się do międzynarodowego projektu. Taką postawę docenia coraz większa grupa klientów: ostatnie badania opinii publicznej w Polsce pokazują, że zwłaszcza młode kobiety nie chcą widzieć naturalnych futer w kolekcjach odzieżowych, uważając je za niepotrzebne i passé. Projektantki nie stosują w swoich kolekcjach także skór naturalnych czy wełny. NENUKKO to marka odzieżowa, której styl odwołuje się do uniseksualnej prostoty, jest dedykowany indywidualistom i wynika z twórczego nastawienia do wzornictwa. Celem twórców jest wizualna wynalazczość oraz przekraczanie konwencji stylistycznych. Moda rozumiana jest przez nich jako wielowątkowy proces zmiany, w którego przebieg włączają się z zachowaniem własnej artystycznej wizji. Kolekcje mieszczą się w nurcie urbanwear – odzieży miejskiej – czerpiąc elementy z różnych obszarów mody: od kultury streetowej aż po minimalistyczną elegancję. Misją marki jest upowszechnianie dobrego autorskiego wzornictwa odzieżowego odpowiadającego życiowym i estetycznym potrzebom współczesnego człowieka. Jednocześnie kolekcje firmy stanowią alternatywę wobec trendów panujących w tak zwanym „głównym nurcie”, którego produkty powstają na masową skalę.
Fur Free Retailer (Sklepy Wolne od Futer) to program międzynarodowej koalicji Fur Free Alliance, który ma na celu zapewnienie konsumentom rzetelnych informacji na temat polityki sklepów w kwestii futer, pozwalając w ten sposób dokonywać świadomych i etycznych wyborów. Fur Free Retailer wspiera wyłącznie sprzedawców, którzy zobowiązali się pisemnie do niesprzedawania futer oraz dodatków futrzanych. Aktualnie do programu należy ponad 300 firm modowych, m.in.: największe koncerny odzieżowe Inditex i H&M Group z markami: Zara, Massimo Dutti, Bershka, H&M, COS, Cheap Monday oraz wiele innych znanych marek takich jak Topshop, Marks & Spencer czy Asos. Poprzez zajęcie zdecydowanego stanowiska w sprawie sprzedaży futer firma odzieżowa wyraża swój sprzeciw wobec przemocy dokonywanej na zwierzętach oraz wspiera tym samym wysiłki zmierzające do zakazania hodowli zwierząt na futro na całym świecie.
Fur Free Alliance (FFA) to międzynarodowa koalicja organizacji ekologicznych i prozwierzęcych, których celem jest doprowadzenie do zakończenie hodowli zwierząt na futro. Realizację programu Fur Free Retailer (Sklepy Wolne Od Futer) w każdym kraju członkowskim zapewniają organizacje zrzeszone w koalicji. Oficjalnym przedstawicielem FFA w Polsce jest Stowarzyszenie Otwarte Klatki.
 

Aleksandra Justa dla Modelove.

Dorota Wróblewska , Sierpień 25, 2014 0 Fashion

Aktorka filmowa i teatralna Aleksandra Justa wzięła udział w sesji zdjęciowej najnowszej kolekcji marki Modelove. Artystka pojawiła się na zdjęciach wizerunkowych i lookbookowych w towarzystwie projektantki marki, Agaty Strzałkowskiej.
„Już w trakcie tworzenia kolekcji pojawił się pomysł o współpracy z Aleksandrą Justą. Pomyślałam, że niesamowita uroda, klasa i trudna do opisania tajemnica w oczach aktorki, świetnie oddadzą klimat Modelove” – mówi Agata Strzałkowska.
Jesienna kolekcja marki łączy dwa pokolenia kobiet ponad wszystko ceniących wygodę, a przy tym nowoczesność i pełen wdzięku look, stworzony z ubrań najwyższej jakości.
W propozycji Modelove na sezon jesień - zima szlachetne materiały takie jak kaszmir, angora, wełny, skrojone zostały w nowoczesne formy i połączone z lekką, plastyczną pianką. Eleganckie tkaniny
i klasyczne wzory wykorzystane zostały do stworzenia sportowych sylwetek. W jesienno zimowej kolekcji znalazły się także naturalne skóry – głównie spódnice w kształcie litery A i bluzy.
Całość dopełniają longsleeve-y z nadrukami. Podobnie jak w ubiegłym sezonie, akwarelowe printy przygotowała Katarzyna Smoczyńska, studentka grafiki na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Grafiki przedstawiają goryle – spokojne i refleksyjne, a także rozwścieczone, walczące o przywództwo w grupie.
Kolorystyka najnowszej kolekcji to barwy jesieni – bakłażan, zgniła zieleń, brązy, szarości, przeplatające się z kolorami mijającego lata – różem, soczystą zielenią, granatem, ecru.
Modele z jesiennej kolekcji Modelove będą dostępne na www.modelove.eu od 4 września.
 

D.W OKRYWA TALENTY

Doorota Wróblewska, Sierpień 20, 2014 62 Polecam
Wspólnie z wydawnictwem "JOY" rozpoczynam nowy projekt, który ma na celu promowanie wybitnie uzdolnionych osób. Każdy z Was ma możliwość zaprezentowania swojej twórczości w dziedzinie mody, kultury, sztuki, designu oraz muzyki. Najciekawsze i najbardziej oryginalne zgłoszenia zostaną przez nas ocenione i wyróżnione w mediach, z możliwością dostania propozycji szerszej współpracy. Proszę wpisujcie w komentarzu na moim blogu swoje strony internetowe, które reprezentują Waszą twórczość oraz krótki opis. Szukam osób, które zaskoczą mnie swoją pasją i niebanalnym spojrzeniem. Kategorie zgłoszeń: -Fotografia -Moda -Design -Sztuka -Muzyka -Styl życia -Uroda Czekam na Wasze propozycje.

Ruszyła druga edycja konkursu dla projektantów, architektów i miłośników designu.

Dorota Wróblewska , Sierpień 20, 2014 0 Polecam
Kochani, zachęcam Was do wzięcia udziału w konkursie marki SIEMENS Ruszyła druga edycja konkursu dla projektantów, architektów i miłośników designu. Punktem wyjścia dla ogłaszanej przez markę Siemens drugiej edycji konkursu są pytania o to, jak będziemy mieszkać w przyszłości i jak zmieni się przestrzeń mieszkalna oraz wygląd sprzętów AGD. Aby wziąć udział w konkursie, należy przygotować projekt kuchni przyszłości. Do rywalizacji o cenne nagrody zapraszamy biura projektowe, studia kuchenne, architektów oraz projektantów i miłośników designu. Siemens, jako ekspert w obszarze globalnych technologii i wzornictwa, zaprasza do świata innowacji, inspirując do pracy nad zgłoszeniem konkursowym. Prace konkursowe można nadsyłać do 31 października 2014 r., a na pierwszych 25 zgłoszeń czeka roczna prenumerata magazynu „Design Alive”.

Moda na mudurki

Dorota Wróblewska , Sierpień 19, 2014 12 Porady
Pamiętam jak nienawidziłam fartuszka i tarczy.
Starałam się wyglądać inaczej niż inne dzieci i zawsze miałam jakiś patent żeby się wyróżniać.
Dzisiaj z wielkim sentymentem powracam do czasów mundurków szkolnych i jestem zdania, że w szkole wszystkie dzieci i młodzież powinny wyglądać jednolicie lub bardzo podobnie. Czasy się zmieniły na niekorzyść. W większości szkół nie ma obowiązku noszenia fartuszków lub mundurków. Każdy chodzi ubrany jak chce.
Zamiast tarczy szkolnej widzimy wystające stringi, obcisłe kolorowe koszulki, krzykliwe makijaże. Panuje wyścig mody. Nie ważne jest, kto jakim jest uczniem, ale jak wygląda. Dzieci wyrastają w kompleksach i rywalizacji, która wywołuje niepotrzebne emocje.
Ania nosi sukienki marki DIESEL, Andrzej zawsze ma markowe ubrania, a Agnieszka nosi to, co mama kupiła w supermarkecie. Jest skrępowana, zawstydzona i nie lubi rozmawiać o swoim wyglądzie, unika tematów o modzie. Takich przypadków jest tysiące. Wiele razy powstawał pomysł powrotu do mundurków szkolnych. Niestety większość rodziców uważała, że nie chce być zmuszana do wydawania pieniędzy. Dyrektorzy szkół nie mają prawa zmuszać rodziców do zakupu bluzy, spódniczki, marynarki czy sukienki od jednego dostawcy.
Nie może być tak, że jedna firma ma monopol na sprzedaż.
Takie dyskusje i sprzeciwy były nie tylko w Polsce.
W niektórych krajach problem został rozwiązany i moda szkolna została wprowadzona do supermarketów. Moda szkolna w dostępnych cenach dla każdego ucznia odniosła sukces.
Okazało się, że rodzice mniej wydawali na ubrania w roku szkolnym, dzieci przyzwyczaiły się do mundurków a psychologowie mieli mniej pracy.
Myślę, że warto wrócić do tradycji mundurków i zrozumieć, że nie chodzi tu o "zarządzanie finansami rodziców".
Na szczęście dzisiaj moda szkolna nie musi być fartuszkiem z poliestru. Bardzo dobrym przykładem są prywatne szkoły, które z definicji mają określony strój.
Mundurki są ważnym znakiem tożsamości, dumą ucznia oraz szkoły.
Paradoksalnie mundurek szkolny uczy właściwego podejścia do mody i jej zastosowania w konkretnych okolicznościach.
Może warto to rozważyć, zwłaszcza w państwowych szkołach. AKADEMIA PESONALMARKETINGU

Mydło nie gryzie

Dorota Wróblewska , Sierpień 18, 2014 6 Porady
Temat wstydliwy, ale godny poruszenia. Higiena osobista.
Czasami nie wiemy jak zwrócić uwagę koledze lub koleżance, która siedzi przy biurku obok, że brzydko pachnie.
Wszyscy o tym wiedzą, mówią, ale nikt nie ma odwagi powiedzieć wprost.
Jak to zrobić?
Miałam taką sytuację w swojej firmie.
Jeden z informatyków taki wydzielał zapach, że nie musiałam wchodzić na drugie piętro, bo wiedziałam, że jest.
Czułam jego obecność w promieniu kilkunastu metrów.
Pocimy się z różnych powodów.
Stres, otyłość, problemy z sercem, nadciśnienie, zmiany hormonalne.
Jednak najczęstszym przypadkiem jest brak higieny osobistej. Niektórzy uważają, że koszulę powinno się wymienić dopiero jak się poplami lub wybrudzi, zależnie co pierwsze nastąpi. I tak mężczyźni potrafią trzy dni nosić tą samą koszulę lub bieliznę czy skarpetki. Problem głownie dotyczy mężczyzn, ale nie tylko. Wrócę do swojego informatyka. Codziennie przychodziły do mnie "pielgrzymki" z pytaniem- Co zrobić Pani Doroto? Najlepiej powiedzieć, tylko kto to zrobi? I tak wzięłam problem w swoje ręce. Poszłam do apteki i kupiłam zestaw na nadmierne pocenie. Zaprosiłam kolegę na rozmowę i powiedziałam o kłopotliwej sytuacji. Okazało się, że nasz komputerowiec wiedział o swojej przypadłości, ale nie mógł sobie sam poradzić. Porozmawialiśmy otwarcie i problem został rozwiązany. Kolega regularnie zaczął używać odpowiednich kosmetyków i codziennie zmieniał koszulę. Szczera rozmowa i porada przyniosła pozytywny skutek. Wiem, że takie problemy są nagminne w miejscach pracy, dlatego nie bagatelizujmy tego tematu. Nie ma co czekać, należy pomóc koleżance lub koledze. Najlepiej pójść do bezpośredniego przełożonego i poprosić go o przeprowadzenie rozmowy w cztery oczy z koleżanką lub kolegą. Nie róbmy tego samodzielnie, bo stracimy przyjaciela. Taka rozmowa powinna mieć charakter formalny i bardzo przyjacielski. Tylko w tym przypadku odniesiemy pozytywny efekt. Osoba będzie się czuła obserwowana i zmieni swoje nawyki higienicznie. Nie chodzi tu o zawstydzanie, ale uświadomienie problemu. Jestem pewna, że za jakiś czas Wasz kolega lub koleżanka będzie Wam wdzięczna. AKADEMIA PERSONALMARKETINGU     

Akademia Personalmarketingu na starcie

DW, Sierpień 17, 2014 3 Polecam
Wracam do pisania na blogu.
Chciałabym powiedzieć -KONIEC WAKACJI, ale tym razem wakacji nie było.
Rozpoczęłam nowe projekty związane z wydawnictwem SOPHISTI BOOKS o których wkrótce będzie głośno.
Nasz debiut wydawniczy " ŚMIERĆ GRUBEJ BERTY" odnosi sukcesy i jest na liście bestsellerów w EMPIKU.
Kolejne ciekawe publikacje już wkrótce pojawią się na rynku wydawniczym.
Od września oficjalnie rozpoczynam szkolenia z personalmarketingu.
Akademia Personalmarketingu to projekt, który ma na celu budować wizerunek firm i osób, które chcą być świadome zawodowego wizerunku. Niestety lub "stety" jest cały czas nisza w tym temacie. Ostatnio podczas mojej wizyty w znanym banku miałam okazję obserwować kardynalne błędy w dreskodzie personelu. Dziewczyna z frontdesku wbiła się w mini spódniczkę o dwa rozmiary za małą. Do tego zapomniała o rajstopach i epatowała celluitem oraz potrójną oponą na brzuchu. Nie wiem czy chciała być seksowna, ale taki widok nie pomaga w skupieniu się na meritum spraw bankowych. Strój nawet nie był dobry na pierwszą randkę. Pan w błękitnej koszuli przebił swoją koleżankę. Zapomniał o antyperspirancie i bezstresowo prezentował mokre plamy pod pachami.
W konsekwencji po wizycie w banku mam w pamięci zapach i mało apetyczny wygląd. Czy taka powinna być wizytówka banku?  Najgorszy jest fakt, że takie widoki spotykamy na co dzień w różnych okolicznościach. Odnoszę wrażenie, że jednak mało osób przywiązuje wagę do swojego wyglądu. Nie myjemy się, nie czyścimy obuwia, chodzimy w przepoconej i poplamionej garderobie. Wyglądamy niechlujnie i śmierdzimy. Oczywiście nie wszyscy, ale w wielu przypadkach. Na tle Europy mamy dużo do narobienia. Ktoś może powiedzieć, że jesteśmy biednym krajem na dorobku, ale co dorobek ma do naszej estetyki. Skromnie, ale schludnie można się ubrać za małe pieniądze, wystarczy tylko chcieć, wystarczy używać mydła. Niestety wiele osób elementarnych zasad kultury osobistej nie wyniosło z domu rodzinnego i taki niechlujny wygląd jest dla nich normą. Ostatnio moja mama powiedziała, żebym się cieszyła, że nie jeżdżę komunikacją miejską bo tam zapach zabija wszystkie insekty. W tym przypadku cieszę się i doceniam świeże powietrze.  Nasza Akademia ma na celu uświadamiać, edukować, doskonalić i zmieniać. Jesteśmy gotowe podzielić się swoją wiedzą z personelem każdej firmy. Dodatkowo przewidujemy szkolenia dla osób indywidualnych. Osoby, które będą chciały odnaleźć styl, zmienić swoją garderobę lub udoskonalić swój wizerunek, zapraszam do współpracy. AKADEMIA PERSONALMARKETINGU

Moda na jedwab ShallWe

Dorota Wróblewska, Sierpień 07, 2014 0 Fashion
  Moda na jedwab wraca! Dzisiaj polecam Wam piękne apaszki, które można nosić w różny sposób. Marka ShallWe powstała z miłości do jedwabiu i pragnienia, by każdy mógł nosić go na co dzień. Produkty ShallWe łączą w sobie luksusową elegancję z zaskakującymi wzorami graficznymi. Niestandardowe rozmiary jedwabnych chust, zachęcają do noszenia ich nie tylko w tradycyjny sposób. ShallWe może być apaszką, owiniętą wokół szyi, świetnie sprawdza się też jako pareo, sukienka, czy też torba.
Najnowszą kolekcję ,,Lizardicious'' zaprojektowała dla marki ShallWe Sonia Hensler, uznana na całym Świecie, ilustratorka modowa.
Sonia w Polsce współpracowała z : Przekrojem, Sukcesem, Twoim Stylem, była odpowiedzialna za oprawę graficzną płyty Reni Jusis ,,Iluzjon'', projektowała także dla Monnari czy też Czesiociucha. Do grona jej zagranicznych klientów należą m.in : Top Shop, Philips Sonicare, AMFI ( American Fashion Institute), czy też Loewe (LVHM).
Jej projekt dla marki ShallWe ,,Lizardicious'' to trzy wyjątkowe chusty, które urzekają bogactwem intensywnych kolorów przeniesionych na cudownie miękki, gładki i ręcznie wykończony jedwab. Zróżnicowana kolorystyka kolekcji zachwyca zarówno klasycznym połączeniem bieli, czerwieni i niebieskiego, jak i odważnymi zestawieniami jaskrawej zieleni z różem, czy też intensywnego żółtego z fioletem.
Jak się okazuje elegancja nie musi być nudna, a styl banalny. Czasami jeden dodatek tworzy obłędną stylizację. 
 

Moda na jabłka -Pijcie sok jabłkowy.

DW, Lipiec 31, 2014 3 Polecam
Kochani,Rosja ogłosiła zakaz importu polskich jabłek. Polska wysyłała do Rosji 60 – 70% produkcji, czyli 700.000 ton jabłek.
Trzeba pomóc rolnikom.
Jedzmy jabłka w Polsce!!! takie hasła są głoszone od dwóch dni, ale nikt nie proponuje PIJCIE SOK JABŁKOWY, BO JEST ZDROWY. Od dzisiaj pijemy sok jabłkowy! P.S. Byłam dzisiaj w sklepie warzywniczym i okazało się, że nie ma jabłek! Od rana sprzedały się dwie skrzynki :)) Widzę, że akcja działa! Moda na jabłka. WARTO WIEDZIEĆ - Właściwości odżywcze jabłek
Świeże, nieuszkodzone jabłka zawierają witaminę C, większość innych witamin (B1,B2, B3, B5, B6, B9, B12, A i Retinol, E i tokoferol, D, K, β-Karoten, likopen[1]) i minerałów, dużą ilość błonnika roślinnego, kwercetynę (44 mg w 1 kg jabłek), a także pektynę (1–1,5 g w 100 g świeżego jabłka). Zawartość witaminy C jest zmienna i zależy od wielu czynników z których najważniejszymi są odmiana, warunki klimatyczne i sposób uprawy. Może ona się wahać w szerokim zakresie od około 4mg/100g owocu do ponad 21mg/100g[1][2]. Przy obróbce cieplnej jabłek większość witamin wodorozpuszczalnych ulega rozkładowi. Świeże jabłka są źródłem węglowodanów w tym błonnika. Jak wiele innych owoców, spożywane na surowo jabłka mają niską wartość na indeksie glikemicznym (fruktoza i inne cukry uwalniają się powoli z błonnika, przez co zawartość cukru we krwi konsumenta rośnie wolno, bez nagłych odchyleń) zatem są zalecane do spożywania przez osoby chorujące na cukrzycę lub hiperglikemię. 

Łukasz Jemioł i gdyby...

DW , Czerwiec 26, 2014 8 Fashion
Łukasz Jemioł wybrał do zaprezentowania swojej najnowszej kolekcji z linii Premium Tor Wyścigów Konnych na warszawskim Służewcu. Był duży namiot, tłumy gości, efektowna aranżacja wybiegu, fantastyczna obsługa widowni i wspaniała kolekcja- i wszystko byłoby na piątkę gdyby…