Fashion

Łukasz Jemioł i gdyby...

DW , Czerwiec 26, 2014 8 Fashion
Łukasz Jemioł wybrał do zaprezentowania swojej najnowszej kolekcji z linii Premium Tor Wyścigów Konnych na warszawskim Służewcu. Był duży namiot, tłumy gości, efektowna aranżacja wybiegu, fantastyczna obsługa widowni i wspaniała kolekcja- i wszystko byłoby na piątkę gdyby…

XV edycja Międzynarodowego Konkursu dla Projektantów i Entuzjastów Mody OFF Fashion

Dorota Wróblewska, Kwiecień 03, 2014 1 Fashion
Wystartowała jubileuszowa XV edycja Międzynarodowego Konkursu dla Projektantów i Entuzjastów Mody OFF Fashion. Wiosenna odsłona wydarzenia odbywa się pod hasłem „Buntownicy”. Najlepsze prace pasjonatów awangardowej mody oceni profesjonalne grono jurorów pod przewodnictwem projektanckiego duetu Paprocki&Brzozowski. Do 5. maja nadsyłać można zgłoszenia do konkursu. Międzynarodowy Konkurs dla Projektantów i Entuzjastów Mody OFF Fashion obywa się w Kielcach dwa razu w roku – wiosną i jesienią. Jego XV odsłona trwać będzie w dniach 23-24 maja. Od czasu pierwszej edycji, która odbyła się w 2007 roku o laury OFF Fashion walczyło blisko 2 tysiące pasjonatów mody, pośród których nalazły się takie osobowości młodej polskiej mody, jak Agnieszka Tokarska, Agnieszka Zielińska czy Maciej Trzmiel.

Macaroni Tomato- Elegancja i tradycja

Dorota Wróblewska, Kwiecień 02, 2014 0 Fashion
Dzisiaj byłam na otwarciu salonu Macaroni Tomato. Długo czekaliśmy na taki butik i cieszy mnie fakt, że jest miejsce w Warszawie, które daje pełny obraz elegancji, tradycji i klasy. Ile razy wyjeżdżając do Włoch zastanawialiśmy się: „Dlaczego tak pięknych ubrań nie można kupić w Polsce?” Dlaczego polscy mężczyźni nie mieliby się zakochać w miękkich marynarkach bez konstrukcji, kaszmirowych krawatach, flanelowych spodniach? Z marzenia o prawdziwym włoskim stylu nad Wisłą powstał Macaroni Tomato Warszawa. Kolekcja READY TO WEAR odzwierciedla to, co najlepsze we włoskim ulicznym stylu, w którym zakochał się świat.
  WŁOSKI STYL TO WYGODA, ZNAKOMITY KRÓJ, NONSZALANCJA W WYBORZE DODATKÓW I ŁĄCZENIU WZORÓW. NIEWYMUSZONA ELEGANCJA, JEDNYM SŁOWEM- SPREZZATURA.   W salonie można kupić włoskie marki, które produkowane są przez małe rodzinne firmy, których wiedza i wieloletnia tradycja perfekcyjnego krawiectwa przekazywana jest  z pokolenia na pokolenie. 
Wśród ubrań królują marynarki sportowe często bez podszewki i bez konstrukcji, lekkie, miękkie, z naturalnymi ramionami. W Macaroni Tomato Warszawa ważny jest styl, ale nie ma stylu bez wygody, nie ma wygody bez dobrze skrojonego ubrania.
Jedno jest pewne, Włoscy producenci wciąż udoskonalają swój produkt, a kilkusetletnia tradycja szycia ubrań przekłada się na to, że metka „Made in Italy” jest synonimem najwyższej jakości i krawieckiego kunsztu. Salon mieści się na Rozbrat 22 w Warszawie http://www.macaronitomato.com

Szabatin krytyki się nie boi!

DW , Kwiecień 01, 2014 1 Fashion
  Mamy modę na modę i więcej projektantów od "ludzi".
Marzenia do spełnienia są dla każdego. Rynek zweryfikuje, a cyfry otworzą drzwi. Biznes mody w Polsce cały czas raczkuje, ale idzie do przodu, zwłaszcza u młodych projektantów, którzy swoje możliwości sprawdzają nie tylko na rynku w Polsce.
Internet otworzył drzwi dla każdego zdolnego twórcy. To co jest ważne, to cena, wykonanie, pomysł i opakowanie. Dzisiaj kilka słów o Ewie Szabatin, która krytyki się nie boi i postanowiła walczyć o swoje marzenia.
Miałam okazję pisać o kostiumach zawodowej tancerki i nie były to laurki.
Ewa Szabatin nie obraziła się za krytykę i zaprosiła mnie do swojej pracowni na prezentację najnowszej kolekcji wiosna/lato 2014. Szabatin słucha, uczy się na błędach, jest ambitna i zdeterminowana. Drżącym głosem przedstawiła mi swoją kolekcje i chyba nie spodziewała się mojej reakcji.

Najnowsza kolekcja to łączenie mody ze sztuką. Uwagę zwracają unikalne ręcznie wykonane nadruki rewolweru, którego autorem jest znany artysta Robert Kuta. Inspiracją kolekcji jest twórczość Quentina Tarantino oraz pop art i kolorowe lata dziewięćdziesiąte.
Soczyste kolory jak zieleń, żółć, czerwień zwracają uwagę.
W kolekcji nie zabrakło dobrze skrojonych marynarek, płaszczy oraz szerokich spodni z podwyższoną talią.
Wszystko wykonane profesjonalnie, bez zarzutów! 
Jest pomysł, koncepcja, dobre wykonanie. Czy kolekcja odniesie sukces? Tego nie wiem, ale jest nowocześnie, świeżo i  tym razem jestem na TAK!

NIKKI LISSONI

Dorota Wróbewska, Marzec 26, 2014 0 Fashion
NIKKI LISSONI to nowa marka biżuterii wchodząca na polski rynek. Jej wyjątkowy koncept polega na zastosowaniu starego jak świat mechanizmu medalionu z wymiennym wnętrzem, jednak w nowoczesnej formie i wydaniu. NIKKI LISSONI obecne jest na wszystkich pięciu kontynentach, w ponad 2000 punktach
sprzedaży na całym świecie i cały czas bardzo dynamicznie się rozwija
Połączenie tradycji z nowoczesnością, ponadczasowość wzorów i ciągłe podążanie za trendami gwarantuje stale rosnące powodzenie biżuterii w różnych zakątkach świata, wśród kobiet o różnym wieku i
stylu. NIKKI LISSONI odpowiada na aktualne trendy w biżuterii segmentu „fashion”:
“Chcę być wyjątkowa i chcę to pokazać!” Rozsądny stosunek ceny do jakości: “Nie chcę wydać zbyt dużo.” Co wyróżnia markę? – wiele wzorów dla każdego typu i wieku kobiety, wysoka jakość dzięki unikalnej nano-ceramicznej powłoce chroniącej złocenie oraz SWAROVSKI® ELEMENTS. Każdy element jest ręcznie wykończony przy użyciu tradycyjnych metod jubilerskich. W asortymencie marki znajdziemy naszyjniki, bransoletki i kolczyki. Wszystkie z wymiennymi medalionami. Z biżuterią Nikki Lissoni same stworzymy swój najcenniejszy medalion czemu przyświeca nasze hasło „Liczy się to, co jest wewnątrz ”

Lato z Mokobelle

DW , Marzec 25, 2014 0 Fashion
24 marca w restauracji Der Elefant odbyła się prezentacja biżuterii marki Mokobelle, kolekcja wiosna-lato 2014.
W najnowszej kolekcji dominują trzy podstawowe gamy kolorystyczne - pierwsza to pastele, czyli delikatne odcienie mięty, pudrowe róże, złamane biele oraz gołębie szarości połączone ze srebrem lub złotem. Drugą gamę stanowią intensywne odcienie turkusów, lazurów oraz czystej bieli głównie w towarzystwie złota. I wreszcie trzecia paleta wiosenno-letnich propozycji, to soczyste burgundy, granaty, zgaszone róże i zielenie.
Mokobelle proponuje tradycyjnie sety (zestawy) bransoletek z kamieni półszlachetnych, pereł naturalnych oraz srebra (również pozłacanego), jak również szeroki wybór naszyjników, które w tym sezonie można, a nawet trzeba nosić po kilka na raz. Nowością są delikatne łańcuszki z 14 karatowego złota oraz perłowe naszyjniki w charakterystycznym dla marki stylu boho. Warto zwrócić uwagę na kampanię, która jest stylowa i zachęcająca do zakupów.
 

LISBON FASHION WEEK 2014

DW , Marzec 06, 2014 0 Fashion
Zanim wyjadę do Paryża to wcześniej odwiedzę Portugalię.
Łukasz Jemioł zaprezentuje swoją kolekcję podczas LISBON FASHION WEEK 2014. Jak będzie, to dopiero zobaczymy...... Przeczytajcie o kolekcji.

TOPOWE KOLORY WIOSNY W UNIKATOWEJ BIŻUTERII

DW , Luty 18, 2014 0 Fashion
Nowy sezon zbliża się wielkimi krokami. Wiosna niewątpliwie będzie należała do pastelowych barw.
Zwiastowano im odejście na boczny tor, jednak ten scenariusz się nie sprawdził. Pudrowy róż, delikatny błękit czy waniliowy żółty opanują modowe wybiegi i kobiece magazyny. Koniecznie trzeba je mieć w swojej wiosenno-letniej szafie. Każda kobieta doskonale zdaje sobię sprawę z faktu, iż pastele podkreślają jej subtelność i urodę. W kolekcjach wielu światowych projektantów m.in. Burberry, Isabel Marant czy Balmain nasze oczy cieszą właśnie takie barwy. By delikatnie wdrożyć te cudowne kolory do swojej kolekcji polska marka Lorentz zaprojektowała klasyczne i minimalistyczne bransoletki, które swoją prostotą formy i elegancją zdobyły już rzeszę fanek. Każda z nich wykonana jest ręcznie ze srebra próby 925, polerowana na wysoki połysk i grawerowana. Bransoletki podkreślają kobiece piękno i są doskonałym uzupełnieniem stylowego wyglądu. Jest to połączenie elegancji i sportowej swobody. W ofercie znajduje się kilkanaście kolorów wstążek, które występują w opcji pojedynczej i podwójnej. Istnieje możliwość zakupu samych wstążek, które zamieniamy w zależności od ubioru czy nastroju. Unikalne bransoletki w cenie 239zł można zakupić poprzez internet na stronie www.lorentzandco.com lub dowiedzieć się więcej na funpage'u firmy http://www.facebook.pl/lorentzandco
 

Surowa wizja MMC

Dorota Wróblewska, Luty 16, 2014 0 Fashion
Gdy na wybiegu pojawiła się pierwsza modelka, było widać, że za chwilę zobaczymy kolekcję MMC. Projektanci tworzą modele, które mają swoją indywidualną linię. Zawodowe krawiectwo, ciekawe wykończenia i innowacyjne rozwiązania.
Modernistyczne kroje i spokojna kolorystyka. Całości obrazu dopełniały błyszczące materiały, które dodały blasku i rozświetliły modele. Metaliczne złote zdobienia podkreśliły ekscentryczność, a ciekawe kształty dały dużo możliwości zestawień.
W kolekcji jesień/zima 2014/2015 pokazano zmodernizowane puchowe kamizelki, które okazały się hitem tegorocznej zimy! To co najbardziej lubię u MMC to to, że przez lata marka stworzona przez duet projektantów Ilonę Majer i Rafała Michalaka, pozostała wierna samej sobie i stała się rozpoznawalna. Pokaz miał miejsce w  Muzeum Etnograficznym w Warszawie. Po pokazie projektanci zaprosili na bankiet, który miał fantastyczną atmosferę. Skromnie, bez zadęcia, szpanerstwa z uśmiechem, bo taki jest duet MMC.

Luksusowy "Orient Express"

Dorota Wróblewska , Luty 14, 2014 2 Fashion
Maciej Zień opublikował  dzisiaj na swoim fan page zdjęcia z pokazu Dolce&Gabbana. Taka mała sugestia odnośnie inspiracji Dawida Wolińskiego.Tak to odczułam.
Dopóki, dopóty takie linki zamieszczali internauci, to było ok, ale jak już projektant, projektantowi wkłada szpilę, to znak, że w modzie coś się zmieniło.
Ponad dwa lata temu powiedziałam do Agaty Koschmieder, że nadejdzie dzień wyścigów i eliminacji. Tak się stało! Na rynku mody odczuwalna jest nerwowość i walka o pozycję.
Projektantów coraz więcej, młode pokolenie rozpycha się łokciami i wprowadza świeży powiew. Klientów mniej, ale więcej tych, którzy robią świadome zakupy.
Rynek nie jest duży, a nasze wymagania rosną.
Projektowanie stało się fascynującym zajęciem i jest moda na modę. Jednak czy to przekłada się na biznes?
Dla jednych tak, dla innych nie!
Istnieje podział na Tych, którzy są i na Tych, którzy coś robią.
Dawid Woliński sporadycznie realizuje pokazy, ale od lat jest czynnym projektantem. Szkoda, że nie możemy podziwiać kolekcji z sezonu na sezon, bo wczorajsze widowisko miało bardzo wysoki poziom.
Oczywiście były komentarze, że kolekcja jest inspirowana D&G.
Jednak w tym przypadku mnie to nie razi. Jeżeli chodzi o ostatnią kolekcję Dawida Wolińskiego widzę raczej inspirację dalekim wschodem, ozdobnymi tkaninami, które są widowiskowe. Dla mnie wczorajszy pokaz wszedł do historii pokazów mody, które odbyły się w Polsce.
Jest to debiut wytworności i luksusu, którego na polskim rynku mody nie było od lat!
Nie było kuponów z hurtowni ALEXIS, był pomysł! Pomysł na stylizację, kolekcję, aranżację, muzykę. Pomysł na widowisko na światowym poziomie.
Kolekcja to nie tylko sama metka, tu chodzi o coś więcej niż przyczepione logo do ubrania. Liczy się wykonanie, wyczucie i prawdziwe "ja" projektanta. Tego nie brakowało. Od specjalnie zdobionego wybiegu po baldachim upięty z pięknego materiału, który pasował do całości. Pokaz pozostawił wrażenia i emocje. Przepiękne kaszmiry połączone ze zdobieniami z dalekiego wschodu współgrały z linią, której u Dolce&Gabbana nie zauważyłam. Nie będę rozbierać kolekcji na czynniki, bo sami możecie ją zobaczyć i ocenić.
Jako widz poczułam, że Woliński miał swoją wizję. Projektant okazał się mistrzem w dziedzinie ozdabiania tkanin. Każdy detal był dopracowany.
Dawid Woliński po raz kolejny udowodnił, że potrafi projektować modę. zarówno damską jak i męską. Po tym pokazie nasuwa mi się jeszcze jedna refleksja. Może jednak lepiej robić pokazy rzadziej,  ale na wysokim poziomie, bo jak to zwykle bywa, ilość nie zawsze zamienia się w jakość.