Fashion

Klimas&Urbaniak- zgrany duet

Dorota Wróblewska, Październik 12, 2013 1 Fashion
Tydzień temu byłam zaproszona przez magazyn SHOW na uroczystą kolację. Siedziałam przy stoliku obok Joanny Klimas i miałyśmy czas, żeby porozmawiać o modzie. Joanna nie ukrywała, że jest zmęczona przygotowaniami do pokazu, zestresowana i bardzo wzruszona tym, że podczas jej prezentacji wystąpi wybitny muzyk Michał Urbaniak. To dla mnie wielki zaszczyt i wyróżnienie - powiedziała.
To bardzo dobry objaw gdy projektant mimo sukcesu, czuje dreszcze, jest w napięciu i przeżywa swój pokaz.

Klimas wyprzedziła rynek mody i stworzyła modę na minimalizm we wczesnych latach dziewięćdziesiątych. Projektantka od początku swojej kariery jest skoncentrowana na strukturze i prostej sylwetce.
Minimalizm to metka i sukces Joanny Klimas.

Po wczorajszym pokazie zdałam sobie sprawę jak Joanna musiała być zmęczona. Kolekcja składająca się z 50 modeli była dopracowana i przemyślana. Widać w niej energię, żywotność i wyraźny styl Klimas - " Romantyczny modernizm". Mimo prostych i tradycyjnych konstrukcji modele sprawiają wrażenie, że nie są produkowana seryjnie.
Mogliśmy obejrzeć charakterystyczne dla Klimas damskie garnitury, sukienki nawiązujące do tradycyjnych. Bardzo ciekawe były warstwowe połączenia i miks materiałów.
Kiedy myślimy o modzie, zazwyczaj chcemy zobaczyć nadchodzące trendy, te najbardziej banalne i te szalone. Tu wielkie brawa dla Joanny, która  wypracowała sobie niezwykłą umiejętność zawierania w modzie trendów. W kolekcji pojawiły się akcenty kratki, jednak nadzorowane z równowagą. Widzimy tu indywidualność, doświadczenie w transponowaniu „sezonowych nakazów”, które przekładają się na niepowtarzalny „rysunek” kolekcji.

Na pokazach Joanny Klimas nigdy się nudzę, bo czuję, że autorka realizuje kolekcje, w których się odnajduje. Tu nie ma nic na siłę. Ubrania wyglądają tak, jakby były tworzone bez wysiłku. Proste, nowoczesne, płynne w formach modele mają osobowość. Klimas jest rozpoznawalna, w swoich kolekcjach, co mówi nam o konsekwencji w tworzeniu mody, a to z kolei zawsze decyduje o wielkości projektanta. Tu mamy taką spójność. Pokazowi towarzyszyła muzyka na żywo w wykonaniu Michała Urbaniaka.Niezwykle energetyczne kompozycje idealnie pasowały do kolekcji.
Ten niezwykły duet Klimas & Urbaniak wzbudził emocje i wręcz kazał skupić się na widowisku. Muzyka światowej sławy kompozytora i wykonawcy, współgrała z kolekcją na światowym poziomie. Dobrze dzieje się w polskiej modzie.

 

Ossoliński- Moda na pierwszym miejscu

DW, Październik 01, 2013 3 Fashion
Ostatnio unikam pokazów mody. Dzięki transmisji internetowej siadam sobie w wygodnym fotelu, zaparzam kawę i spokojnie oglądam. Robię to nie tyko ze względu na moją wygodę i oszczędność czasu, ale głównym powodem jest fakt, że pokazy zatraciły elitarność, spokój, nastrój, właściwy przekaz i kompletnie nic nie wnoszą jako wydarzenie przede wszystkim modowe. Wczoraj odbył się pokaz Tomasza Ossolińskiego. No i niespodzianka! Nie było tłumów reporterów, tylko profesjonalna i spokojna obsługa gości, brak celebrytek i szafiarek. Po raz pierwszy od wielu lat nie widziałam "gołych pleców", słusznie skomentowanych przez aktorkę Agnieszkę Grochowską. Czyli nie było lansu, który na pokazach stał się głównym punktem programu.
Wydarzenie odbywało sie w nietypowej przestrzeni Instytutu Energetyki i jak okazało się, wybór miejsca nie był przypadkowy. Już po surowym i futurystycznym obiekcie wiedziałam, że czeka nas coś wyjątkowego. Publiczność została wprowadzona w nastrojowy czas oczekiwania na pokaz. Muzyka, wyreżyserowane oświetlenie i przestrzeń. Taki nastrój ostatnio czułam kilka lat temu będąc na pokazie Chanel w Paryżu. Nikt nie mógł robić zdjęć prócz kilku zawodowych fotografików mody, nikt nie fotografował publiczności. Wszystko po to, aby nic nie zakłóciło stworzonej atmosfery. Na pokazie Ossolińskiego przypomniałam sobie, jak ważne jest wprowadzenie publiczności w nastrój. Katarzyna Sokołowska w imieniu projektanta poprosiła o nierobienie zdjęć podczas pokazu. Wszyscy schowali telefony i nastąpiła cisza……….. Przepiękna muzyka w tle, półmrok i strumień deszczu.
Dopiero w tym momencie było widać, że miejsce wybrane do pokazu jest przepiękną scenografią. Poczułam chłód i lekkie dreszcze. Muzyka……………………. W tej nietypowej scenerii została zaprezentowana najnowsza kolekcja Tomasza Ossolińskiego. W kolekcji dostrzegłam elegancję i oryginalny styl projektanta polegający na łączeniu historii mody z modą współczesną. Przepiękne płaszcze z dość trudną konstrukcją były jak dzieła sztuki, które zapewniają jednak wygodę noszenia. Kolekcja w wyrazistym stylu, który jest kwintesencją elegancji nie tylko w samej formie doboru materiałów, ale i ruchów. Dopracowana stylizacja tworzyła arystokratyczną kompozycję. Elegancja, klasa, nowoczesność, silne poczucie kobiecości i przepiękna paleta barw, która jest kluczowym elementem koncepcji mody Ossolińskiego.
Ossoliński tworzy modę w arystokratycznym stylu, który ma w sobie szyk i odpowiada współczesnej modzie i trendom. Znajdziemy złote tkaniny, kratki, pepitkę i jedwabny szantung wywołujący wspomnienia mody z lat 50-tych. Można powiedzieć, że Tomasz Ossoliński zaprezentował modę dla kobiet i mężczyzn dojrzałych, pewnych swej tożsamości. Projektant posiadł sztukę doskonałego kroju garniturów, które są wyrafinowane w formie i kolorze. Każdy element garderoby wyróżnia się dojrzałością wykonania i ciekawym połączeniem elementów historycznych z idealnym wyczuciem rzeczywistości. Po pokazie podeszłam do artysty malarza Michała Zabrowskiego, który był pod wrażeniem i powiedział, że pokaz był nie tylko wspaniałym widowiskiem, ale i ciekawą inspiracją. Jeżeli tak mówi znany artysta, to ja mogę tylko potwierdzić, że tak było. Ossoliński jest mistrzem krawiectwa najwyższej jakości. Kreuje swój własny obraz, który ma autorską myśl. Poza osobistym stylem, projektant uzyskał niezależność. Niczego nie musi udowadniać, nie ugina się pod presją ścianki prasowej i projektuje idąc własną drogą.  Wszyscy goście byli zachwyceni nie tylko samym pokazem, ale i atmosferą, która pozwoliła na wyjątkowe emocje. Tych emocji nie zabrakło twórcy widowiska, który na końcu "wykąpał" się w deszczu.  To był piękny obraz i wspaniały pokaz. Po takie wrażenia mogłabym jechać nawet do Krakowa 
Zdjęć z pokazu nie posiadam, ale wiem, że już wkrótce będzie można zobaczyć film dokumentalny. I jeszcze jedno. Mikołaj Komar zauważył, że podczas pokazu były osoby, które „nie słyszały” komunikatu i robiły zdjęcia lub kręciły film. Mam nadzieję, że tylko dla siebie. Spokój i skupienie na wydarzeniu było bezprecedensowe. Bez hałasu wokół celebrytów, którzy przychodzą tak naprawdę aby wywołać szum wokół siebie, pokaz mody wrócił na właściwe tory. Moda i jej Twórca byli na pierwszym miejscu.
 

NAPAPIJRI

DW, Wrzesień 29, 2013 1 Fashion
NAPAPIJRI to fińskie określenie Koła Podbiegunowego. I w tak pięknych okolicznościach przyrody i surowych warunkach narodziła się marka NAPAPIJRI. Od początku zyskała uznanie podróżników, którzy dążyli do odkrycia tego, co nieznane. Za marką NAPAPIJRI, która sygnuje odzież outdorową, kryje się niezwykła historia i ciekawa filozofia firmy. Według NAPAPIJRI podróżowanie od bieguna do bieguna gwarantuje ciągły rozwój człowieka. To prawda! Podróże kształcą i poszerzają nasze horyzonty. Sama dużo podróżuje i za każdym razem przywożę nie tylko wrażenia, ale i inspiracje. Dwa tygodnie temu byłam w Norwegii, teraz jestem w Grecji i miałam dwie różne "walizki". Podczas podróży najważniejsza jest dla mnie wygoda. Mam swoje ulubione marki, które sprawdzają się w różnych warunkach.
NAPAPIJRI to marka, która bardzo dobrze się sprawdza w zimowych okolicznościach, ale i nie tylko. Firma tworzy odzież, która jest funkcjonalna, praktyczna i modna. Sezonowe kolekcje są zaprojektowane zgodnie z obowiązującymi trendami, które spokojnie można nosić tu i teraz. Kamizelki, buty, koszule, czapki czy kurtki robią wrażenie i wyróżniają się od innych sportowych marek ciekawymi wzorami. Bardzo się cieszę, że wspólnie z NAPAPIJRI zrealizujemy konkurs na sportowe stylizacje. Konkurs zostanie ogłoszony 1 października na sophisti.pl i moim blogu. Najnowsza kolekcja NAPAPIJRI dostępna jest w salonie, który został otwarty w centrum handlowym Klif w Warszawie.     

FOORIAT™ - Nowoczesne uderzenie

DW, Wrzesień 21, 2013 0 Fashion
Tym razem coś dla mężczyzn, ale może i nie tylko. Na rynek wchodzi marka, która wzbudzi emocje.   FOORIAT™ to marka oferująca nowoczesną odzież męską. Stworzona dzięki zrozumieniu potrzeb mężczyzny, pasji, wiedzy i wyczuciu trendów. Adresuje swoje propozycje do silnego mężczyzny, świadomego swojego wyglądu, siły indywidualnego stylu i wartości wzornictwa. Na kolekcję składają się produkty kluczowe w szafie męskiej, o klasycznym rodowodzie, ale z awangardowym twistem. Cechy charakterystyczne to dbałość o detal oraz wysoka jakość surowców i wykonania.
Wiodącym produktem jest innowacyjny WARMOUR™, pełniący funkcję ciepłego szala i kamizelki o sportowo-eleganckim charakterze.
Ważną częścią kolekcji są nadruki – proponowane wzory znajdą fanów zarówno wśród minimalistów jak też przekornych, zdystansowanych i ironicznych dandysów. FOORIAT™ oferuje produkty zarówno z naturalnych tkanin takich jak wełna, kaszmir, jedwab czy bawełna, jak też z nowoczesnych tkanin typu memory-shape.
Z myślą o zrównoważonym rozwoju marka FOORIAT™ lokuje swoją produkcję w Polsce, bazując na surowcach europejskich.
Nad kreacją kampanii czuwała agencja DIFERENTE.
Zdjęcia wykonał nagradzany w wielu międzynarodowych konkursach fotograficznych Adam Balcerek.
Twarzą kampanii marki został Marcin Trygar | AMQ.
Więcej informacji na
www.fooriat.com
oraz:
facebook.com/FOORIAT   Zdjęcia © FOORIAT™
 

London Fashion Week- Krystof Strozyna 2014

DW, Wrzesień 17, 2013 0 Fashion
  Krystof Strozyna to utalentowany projektant, który ma poukładaną strategię marki i podąża w bardzo nowoczesnym kierunku. Projektant konsekwentnie projektuje minimalistyczne formy, które wbrew pozorom nie są proste.
W ostatniej kolekcji Strozyna pokazał charakterystyczne zestawienia kolorów i nowatorskich łączeń.
Kolekcja bardzo dojrzała, przemyślana, elegancka i zmysłowa.
Kreator wybrał ciekawą i odważną paletę barw, którą umiejętnie połączył z bielą, tworząc przy tym rzeźbiarskie formy. Warta uwagi jest stylizacja, która jest sygnałem nowej generacji mody. Specjalnie strzyżone peruki kontrastują z odważnymi kolorami jak żółć, zieleń, fiolet i wprowadzają technologiczny klimat. Modele są wyrafinowane i ekskluzywne. Projektant dba o szczegóły, które są dopracowane i przemyślane. Nic dodać, nic ująć. Moim zdaniem jest to najlepsza kolekcja w dorobku artystycznym Krystofa Strozyny. Jestem pewna, że zostanie doceniona i zauważona nie tylko przez klientki, ale i światowe media.

RAGE AGE – INTO THE WILD-Kolekcja jesień/zima 2013

Dorota Wróbewska, Wrzesień 07, 2013 0 Fashion
  W tym sezonie polskie marki zaskakują kampaniami reklamowymi. Zdjęcia inspirują, ciekawią i  są na światowym poziomie. Rafał Czapul projektant marki Rage Age, zawsze dba o szczegóły. Jego kolekcje są efektowne, nowoczesne i inne od wszystkich. Rage Age to marka odważna, która ma wiernych fanów nie tylko w Polsce. Kolekcje są współczesne, nonszalanckie i zaspokoją każdego wytwornego mężczyznę czy buntownika. Tym razem Rage Age nie tylko dla mężczyzn ale i dla kobiet. Jesienna kolekcja Rage Age to historia o zapomnianych marzeniach i zwątpieniu. To opowieść o skrywanej chęci odzyskania utraconej wolności.O potrzebie porzucenia, choć raz w życiu, cywilizacyjnego chaosu na rzecz powrotu do nieskażonej i pierwotnej natury. To historia o odwadze i otwarciu na otaczające nas piękno. To szansa na zmierzenie się z sobą w pierwotnych i surowych warunkach majestatycznej przyrody. Po raz pierwszy w historii marki mężczyźnie RAGE AGE towarzyszy kobieta - piękna, tajemnicza i niedostępna. Elementy jej stroju czerpią z folkowej stylistyki, stąd krótkie kożuszki, serdaki, jerseyowe spodnie czy góralskie chusty i botki z końskiej skóry. Całość zreinterpretowana w nowoczesnym, rockowym duchu RAGE AGE. Skórzane krótkie kurtki, spódnice, spodnie oraz wykorzystane w płaszczach metalowe zamki przypominają, że charakteryzująca markę drapieżność jest niezależnym od sezonu punktem wspólnym wszystkich kolekcji. Fascynacja motywami folkowymi i próba przemycenia ich w ludowych formach wyrażają jesienne pragnienie wolności i powrotu do korzeni.

Celine Fall-Winter/2013-14

DW, Sierpień 18, 2013 0 Fashion
Celine

Vivienne Westwood Red Label wiosna - lato 2013

DW, Sierpień 05, 2013 1 Fashion
Vivienne Westwood Red Label wiosna - lato 2013

Kolekcja: Kolekcja Jesień/Zima 2013/2014 pret a porter

Boska by Eliza Borkowska, Lipiec 15, 2013 1 Fashion
Kolekcja jest inspirowana minimalizmem, rzeźba futurystyczną oraz połączeniem człowieka ze wszechświatem. Moim celem było uzyskać strój, który przypominałby wytwór natury, choć w futurystycznym wydaniu. Kolekcję charakteryzuje falująca linia, która nadaje harmonii i balansu. Kolekcja zaprojektowana jest nie tylko z myślą o jak najlepszym wyglądzie, lecz również pod względem zadowolenia zmysłów. Organiczne kształty oraz najwyższej jakości naturalne tkaniny mają wywołać uczucie relaxu, balansu i harmonii, zbliżonych do uczuć wywoływanych podczas przebywania na łonie natury. Futurystyczne trójwymiarowe formy delikatnie okalają kobiecą sylwetkę, podkreślając największe atuty. Aby podkreślić czystość formy, kolekcja utrzymana jest w monochromatycznych odcieniach żółci, bieli, ecru, beżu oraz błękitu.

Kolekcja: Biżuteria inspirowana laguną

Martyna Szulist, Lipiec 12, 2013 0 Fashion
Biżuteria wykonana została z żywicy.