Opinie

monochromis

selektornia, Maj 19, 2011 3 Opinie
Kolekcja offowa monochromatyczna OPINIA:        Off do chodzenia :))) Bardzo dobra kolekcja ! Spójna, konsekwentna z charakterem i pazurem. Widać, że wszystko jest przemyślane. Projekty wspaniale nadają się do stylizacji . Mimo krańcowości w zakresie kroju poszczególne modele są do noszenia. Można powiedzieć, że kolekcja ma posmak awangardy. Może być odbierana pozytywnie lub negatywnie, takie opinie są nieuniknione. Osobiście jestem na TAK !   Dorota Wróblewska

Hubert Kołodziejski zdany na sukces

DW, Maj 16, 2011 15 Opinie
Jest tegorocznym maturzystą. Napisał do mnie kilka miesięcy temu i trzeba przyznać, że od tamtej pory jest między nami fajna komunikacja. Zawsze jak wchodzę na fb, to dostaje wiadomość na czacie- Co u Pani słuchać ? Podaje temat i po chwili mam wiadomość- "Jestem gotów i mogę coś narysować. Co Pani na to ?" Hubert Kołodziejski ma dopiero 18 lat i jestem pewna, że będzie o nim bardzo głośno !!! Ma zwawsze swoje zdanie, talent, charyzmę , chęci, determinacje, inwencję i jest bardzo pracowity. Z takimi atutami, musi się udać !!!!!!! Przedstawiam Wam część rysunków, które będą wyprodukowane na koszulkach i zaprezentowane na WARSAW FASHION STREET. W koszulkach z apelem -ADOPTUJ PSIAKA wyjdą znane osoby, które zaprezentują autorskie inspiracje Huberta. Fajnie, że są tak fantastyczni, zdolni ludzie !!!! Dzięki Hubercie :)))))

Monika Jarosińska- Żart na rynku mody

DW, Maj 13, 2011 48 Opinie
Przeglądam zdjęcia i SZOK ! Monika Jarosińska projektuje modę. Znam Monikę osobiście i lubię ją prywatnie, jednak muszę napisać co myślę na temat tego przedsięwzięcia.
Co za koszmarne kreacje, brak poczucia smaku, gustu i stylu. Co to jest? Czy to żart ? Może.....................żart :))) Monika Jarosińska jest aktorką, piosenkarką, a teraz chce zostać jeszcze kreatorką mody. Czasami mam wrażenie, że jestem w kosmosie. Obserwuje rynek mody i widzę, że bycie projektantem zaczyna być tak modne jak bycie fryzjerem lub stylistą. Kiedyś czytałam, wypowiedź Moniki, która była oburzona, że każdy może zostać aktorem i do uprawiania tego zawodu nie potrzebna jest szkoła.
Czy do projektowania mody wystarczy skończyć szkołę aktorską ? AKPA napisała cyt: " Projekty aktorki nie tylko spodobały się jej przyjaciołom, ale także profesjonalistom z branży mody."  Informuję, że do tego grona nie należę i stanowczo mówię NIE ! Czy Monika Jarosińska wygryzie Ewę Szabatin ?

Sorry !

DW, Maj 07, 2011 30 Opinie
Przyjechały do Polski na zaproszenie jednej stacji telewizyjnej dwie słynne stylistki Trinny Woodall i Susanny Constantine i się szarogęsią :))) Przyznaję, że nie oglądałam żadnego programu telewizyjnego z ich udziałem ale patrząc na styl obu stylistek nie mam takiego zamiaru. Czytając wypowiedzi tych sławnych pań, na temat ubioru Polaków jest mi źle. Cyt: „Nigdzie w ciągu pięciu minut nie widziałam tak wielu źle wyglądających osób jak tutaj – krytykuje Susannah w Gali. Zarówno kobiet, jak i facetów. Nie mam tylko na myśli przeciętnych ludzi. Ludzie mediów także nie prezentują się najlepiej”.
Nie uważam, że Polacy nie potrafią się ubrać ! Pracując nad książką FASHION PEOPLE, mogę śmiało powiedzieć, że nie jest tak źle. Brakuje nam jednak tolerancji na inność i więcej odwagi.
Czy w Polsce nie ma stylistów ? Już Kochanowski napisał, że " Polacy nie gęsi też swój język mają". Mamy swoich ekspertów, którzy wcale nie gorzej są przygotowane do zawodu, na przykład Agnieszka Ścibior, Anna Jurgaś, Maciej Spadło, Marysia Szaj, Marta Kalinowska i ….wielu innych.
Zaproszeni goście z zagranicy mają oczywiście prawo do swoich ocen, tak jak i my mamy prawo do oceny jak one wyglądają i jaki reprezentują styl.
Pokażę kilka zdjęć znanych stylistek i jestem ciekawa Waszej oceny.
Przy okazji…….ostatnio będąc w Krakowie miałam "przyjemność" obserwować grupę turystów angielskich, którzy przyjechali na "wieczór kawalerski". Co za obrazek !!!!! Spoceni, rozebrani, obślinieni bez wyczucia smaku i gustu. Do tego jeszcze zachowanie, które jest kompromitujące ! Sikają gdzie popadnie i zachowują się skandalicznie. Wstyd!
Nie przyszło mi jednak do głowy, żeby napisać, że ANGLICY to banda dzikusów.
 Może miłe panie stylistki znajda czas poza udzielaniem wywiadów i występami w telewizji, żeby pojechać do Krakowa uczyć manier i dobrego zachowania swoich rodaków w Polsce.
 

Cracow Fashion Awards 2011- Dorota Ziębińska

DW, Marzec 31, 2011 3 Opinie
Dorota Ziębińska - 4 punkty Kolekcja zwiewna, kobieca i zmysłowa. Odważne i ciekawe połączenie jedwabiu z dzianiną, która podkreśliła charakter kolekcji.
Projektantka jest dobrą obserwatorką trendów, czego przykładem są wzory kwiatów i odpowiednio dobrana kolorystyka. Pokaz wyraźnie wyróżniał się od innych prezentacji. Osobiście lubię lekkie nieformalne ubiory, które są symbolem swobody. Na Warsaw Fashion Street proponuję zamianę obuwia na wyższe. W butach na płaskim obcasie, przy takich długościach i formie, sylwetka traci i nie wygląda dobrze. Model ze spodenkami jest dyskusyjny, chyba do zmiany stylizacji. Ponieważ są przeźroczystości, ważna jest bielizna, powinna być cielista lub wcale.

Justyna Solowiej- Ma talent !

DW, Luty 16, 2011 5 Opinie
List, który dostałam od Justyny: " Witam serdecznie:)
chciałam się podzielić z Panią moją twórczością , którą
pokazuje na moim blogu. Blog obejmuje tematy: moda, fotografia, sztuka.
Jest to moje subiektywne podejście do tych tematów.
Czytam regularnie Pani bloga stał się on też moją inspiracją. Dużo ciekawostek ze świata mody (zagranicznego i rodzimego).I rożnych innych ciekawostek. Bardzo dużo się dzieje i bardzo dużo osób ciekawych angażuje się w działalność bloga.Ciesze się że jest www.dorotawroblewskablog.pl i www.sophisti.pl naprawdę inspirujecie i dodajecie chęci do działań twórczych. 

TOREBKI 24-OPINIA

DW, Luty 15, 2011 5 Opinie
Witamy Pani Doroto.
Jesteśmy zespołem młodych projektantkantów- studentów. Działamy pod nazwą:

24 – unikatowe białe kruki wśród toreb
Wykonanie własnoręczne, z materiałów tzw. " nieprzydatnych", perełek szafy .
Recykling-owa zabawa modą.
Czy możemy liczyć na komentarz odnośnie naszych projektów?Bardzo będziemy wdzięczni.
Pozdrawiamy.
OPINIA

Michał Wojewodzic

DW, Luty 11, 2011 1 Opinie
Witam, w załączniku przesyłam moje projekty ośmiu kreacji z kolekcji "Layla" oraz jej krótki opis. Liczę na szczerą ocenę;) Zmysłowa i pełna elegancji kolekcja kreacji wieczorowych inspirowanych miękką linią anatomiczną kobiecego ciała . Modele utrzymane są w tonacji czerni i szarości z akcentami krwistej czerwieni. Elementy klasyczne przeplatają się z rozwiązaniami charakterystycznymi dla odzieży sportowej tworząc niepowtarzalny styl. OPINIA:

Polscy Projektanci- Dominika Burkacka

DW, Styczeń 03, 2011 2 Opinie
Dominika jest młodą projektantką. Przedstawia jeden projekt w kilku odsłonach. Z jednego modelu można zrobić palto, płaszcz, spódnicę oraz sukienkę.
OPINIA
Jestem zaskoczona konstrukcją i pomysłem, który jest oryginalny. Nie można tego nazwać kolekcją tylko ciekawym rozwiązaniem, które może mieć praktyczne zastosowanie.
Osobiście nie lubię kokard i dużych marszczeń. W przypadku tych modeli mam skojarzenie zastosowania zasłon. Za duża ilość materiału, która powiększa i zniekształca sylwetkę. Może warto dopracować konstrukcje, bo pomysł jest bardzo dobry.

 

DO PROJEKTANTÓW

DW, Listopad 20, 2010 3 Opinie
Każdy z Was może do mnie napisać i wysłać zdjęcia swojej kolekcji. Najciekawsze prace zostaną opublikowane na moim blogu. Opinie będą obiektywne i konstruktywne, bez cukrowania i lukru. Najciekawsze projekty pokażemy na WARSAW FASHION STREET 2011 oraz w książce o której kiedyś Wam napisze. Pamiętajcie, że sukces składa się z wielu czynników. Najważniejsza jest prawda i wiedza. Dobra odpowiedż jest jak drogowskaz, który ułatwi drogę do celu. Na zdjęciu jestem z Markiem Nurzyńskim, który dzięki temu, że się uczył i przyjmował uwagi jak lekcje, odnosi sukcesy w Paryżu. Jest operatorem i świetnym montażystą. Jestem z niego dumna :)))) Droga nie była łatwa i kiedyś o niej napiszę.