Podróże

Teneryfa -Gościność Hiszpanów

DW, Październik 23, 2011 5 Podróże
POLSAT CAFE- NIEDZIELA 13.00 CIEKAWE ŚWIATA Przed bazarem w Santa Cruz stoją budki przy których spotykają się mieszkańcy Teneryfy. Ponieważ byliśmy bardzo ciekawi, jak tubylcy spędzają czas wolny, nie mogło w tym miejscu zabraknąć naszej ekipy. Podeszłyśmy z Kariną do straganów, w których sprzedawano wino i jedzenie. Wokół budek stała "starszyzna", która raz w tygodniu spotyka się, żeby miło spędzić czas. Na początku obawiałam się reakcji Hiszpanów na nasze kamery. Niepotrzebnie, bo starsi panowie, powitali nas bardzo serdeczne i gościnnie :))) Dawno nie czułam tak pozytywnej energii, która unosiła się w powietrzu. Już na samym początku częstowali nas regionalnym jedzeniem i winem, zachwalając swoje produkty. Podczas wspólnego biesiadowania poznałyśmy ciekawego artystę, który opowiedziałm nam ciekawą historę. Kto, co i jak, zobaczycie w programie :))) Partnerem Programu jest Biuro Podróży TRIADA I Air Italy Polska.

Turcja -Kapadocja z lotu balonem

DW, Październik 16, 2011 9 Podróże
Kapadocja jest najpiękniejszą cześcią środkowej Anatolii. Kajobraz ukształtował się około 30 mln lat temu. Wyrzeżbiona Kapadocja jest krainą wyobraźni. Ten wspaniały region, zachwyca baśniowym krajobrazem, który powstał wskutek erozji wulkanicznego tufu. Króluje tu wygasły szczyt wulkanu Erciyes, który podziwialiśmy z lotu ptaka ( z balonu). Żeby zrealizować zdjęcia z balonu, wstaliśmy o 4.00 rano. Niesamowitym wrażeniem jest widok jak kilkadziesiąt kolorowych balonów w jednym czasie unosi się w powietrze. Ach....... warto zobaczyć ! PARTNEREM PROGRAMU "CIEKAWI ŚWIATA "  JEST BIURO PODRÓŻY TRIADA I TURECKIE LINIE LOTNICZE ONUR

NIEDZIELA POLSAT CAFE 13.00- CIEKAWE ŚWIATA -Teneryfa-Bazar

DW, Październik 16, 2011 10 Podróże
NIEDZIELA 13.00- POLSAT CAFE- CIEKAWE ŚWIATA Podczas kolejnej wyprawy odwiedziłyśmy Teneryfę, największą z Wysp Kanaryjskich.
Ciekawi ludzie i miejsca. Odwiedzimy targowisko, bar z przekąskami Tapas, galerię miejscowego artysty i piękną wyspę La Gomerę.
Lokalni mężczyźni będą na nas gwizdać z każdej strony. Dlaczego? Dowiecie się ogladając 3 odcinek programu Ciekawe Świata w telewizji Polsat Cafe.
    W pierwszy dzień naszego pobytu na Teneryfie pojechaliśmy do Santa Cruz. Naszym punktem docelowym był bazar, który mieści się w samym centrum stolicy. Bazar to miejsce spotkań wielu mieszkańców i część kultury danego regionu. To właśnie tam, można zobaczyć regionalne produkty, stroje i poznać ciekawych ludzi. Tak było. Przyznam, że nie spodziewałam się takiej gościnności i otwarcia mieszkańców, którzy z uśmiechem powitali naszą ekipę. Nikt nam nie zwrócił uwagi, wręcz przeciwnie. Wszyscy byli otwarci, uśmiechnięci i towarzyscy. Owoce, warzywa, produkty spożywcze, kwiaty, zioła. Piękne kolory i zapachy. Podczas zwiedzania targowiska, mieliśmy ciekawe przygody. Jedna z nich była gwiżdżąca :)))) Dlaczego.......dowiecie się w programie :))) PARTNEREM PROGRAMU " CIEKAWI ŚWIATA"JEST AIR ITALY POLSKA I BIURO PODRÓŻY TRIADA

KENIA - BAZAR- PREMIERA POLSAT CAFE GODZINA 13.00

DW, Październik 02, 2011 29 Podróże
Lubię bazary. Zapach owoców, kolory i różnorodność. Kenijskie bazary mają orientalny klimat. Do tej pory odwiedziłam trzy takie miejsca i za każdym razem jestem pod wrażeniem.
Pojechaliśmy do Mombasy na największe targowisko. Przewodnik uprzedzał nas kilka razy, że musimy uważać, bo nie wyglądamy jak normalni turyści. Kamery, aparaty i sprzęt robi wrażenie. Nie każdy sobie życzy błysku fleszy. Dodatkowo jest bardzo niebezpiecznie, bo możemy zostać okradzeni. Bazar okazał się olbrzymi. Można było kupić wszystko. Bardzo dużo ludzi, brudno, specyficzny zapach i wysoka temperatura. To wszystko miało klimat. Kompletnie zapomniałam o przestrogach naszego przewodnika i byłam zafascynowana miejscem. Nigdy nie widziałam tak dużo kolorów i tylu ciekawych ludzi. Każdy, zasługiwał na portret.

Program "Ciekawe Świata" - NIEDZIELA 13.00 POLSAT CAFE !!!!!

DW, Październik 01, 2011 13 Podróże
Serdecznie zapraszam do obejrzenia programu w CIEKAWE ŚWIATA w Polsat Cafe - niedziela godzina 13.00

JUTRO W POLSAT CAFE 13.00-KENIA - DZIEWCZYNA Z MASZYNĄ

DW, Październik 01, 2011 15 Podróże
CIEKAWE ŚWIATA- POLSAT CAFE NIEDZIELA GODZINA 13.00   Każdy dzień jest bardzo spontaniczny i inny. Tym razem jadąc po drodze, zobaczyłam dziewczynę. Siedziała na zewnątrz chaty i szyła na maszynie do szycia.
Pomyślałam-Ciekawe co ta dziewczyna szyje i dla kogo? Dookoła jej punktu, było kilka małych straganów na których sprzedawano owoce.
Pełno ludzi w tym gromada dzieci i ona, która zwraca uwagę. Skoncentrowana na pracy, smutna z pochyloną głową. Dziewczyna z maszyną do szycia.
Idąc w jej kierunku, wzbudziliśmy ciekawość tubylców. Wzrok mieszkańców pytał -Kim jest ta biała ekipa, która zakłóca nam spokój i co od nas chcą ? Nasz tłumacz podszedł pierwszy i zapytał dziewczyny, czy możemy podejść z kamerami. Była bardzo zdziwiona i zapytała dlaczego chcemy to zrobić. Odpowiedź brzmiała -Dlatego, że jesteśmy bardzo ciekawi co robi i chcemy zadać jej kilka pytań odnośnie jej zawodu. Kobieta poprosiła o dwie minuty. Weszła do chaty i po chwili wyszła ubrana w innej bluzce. Widziałam, że poczuła się wyróżniona, że Polska ekipa chce nakręcić o niej program. Usiadła dumnie przy maszynie i szyła. PARTNER PROGRAMU- AIR POLAND

Kazimierz Dolny - Herbaciarnia u Dziwisza

DW, Sierpień 07, 2011 3 Podróże
Kazimierz Dolny to miejsce do którego chętnie wracam. Zawsze jak jestem, odwiedzam Herbaciarnię u Dziwisza. W tym miejscu nie zwracam uwagi na kalorie. Rytuałem jest mrożona kawa z bitą śmietaną, ciasto z wiśniami, wafle przekładane karmelem posypane migdałami. Herbaciarnia ma klimat, który bardzo mi odpowiada, przypomina lata dzieciństwa. Koronki, porcelana, stare meble i świeże kwiaty. Herbaciarnia u Dziwisza jest jak scena z obrazu Karpińskiego. Jak będziecie w Kazimierzu, to koniecznie musicie ją odwiedzić :)

Turcja -Lekcja palenia

DW, Lipiec 06, 2011 5 Podróże
Podczas nagrania programu CIEKAWI ŚWIATA w Turcji byłyśmy w wyjątkowym miejscu. Pierwszy raz miałam  okazję  zapalić profesjonalnie shishe. Czyli zaciągnęłam się tak, że dym mi wyszedł nosem :)))) Lekcji palenia udzieliła mi Karina Kunkiewcz. Na początku palenie nie było  łatwe, ale potem poszło sprawnie. Było  śmiesznie i magicznie. Piękne miejsce i bardzo szkoda, że byłyśmy tylko chwilę :)))) PARTNEREM WYPRAWY BYŁO BIURO PODRÓŻY TRIADA

Turcja- Gosia przewodniczka z pasją

DW, Czerwiec 08, 2011 9 Podróże
Dzisiaj wracam do Polski. Jestem pełna wrażeń, pięknych wspomnień i pozytywnych emocji. Podczas pobytu w Turcji przeżyłam wiele wspaniałych chwil i poznałam fantastycznych ludzi. Jedna z nich to Gosia, która jest przewodnikiem Biura Podróży Triada. Gosia była z nami w kilku miejscach i pomagała w komunikacji, przekazując cenne informacje. Znajomość języka tureckiego na niektórych terenach w Turcji jest wskazana. W innym przypadku, pozostaje komunikacja w języku migowym :)
Dzięki Małgosi odwiedziliśmy wyjątkowe miejsca i poznaliśmy tubylców, którzy opowiedzieli nam ciekawe historie. Co się jeszcze działo oczywiście Wan napiszę, teraz idę się pakować :) Pragnę podziękować Małgosi i Biuro Podróży Triada za profesjonalną obsługę i ciekawie spędzony czas.

Turcja -Tureckie lody

DW, Czerwiec 06, 2011 6 Podróże
Jadąc do Kapadocji przez dwa dni zrobiliśmy ponad 1200 km. Zwiedzaliśmy różne miejsca. Mijaliśmy charakterystyczne łańcuchy górskie, które robiły wrażenie. Największe z nich to góry Taurus i Pontyjskie. Wszyszcy jesteśmy zachwyceni krajobrazem, a ja odkrywam inną Turcję. Byłam tu ostatnio kilkanaście lat temu i przez ten okres dużo się zmieniło. Największą metamorfozę widzę po ludziach. Pamiętam jak na każdym kroku byłam namolnie zaczepiana przez Turków, którzy przekraczali granicę dobrego zachowania. Teraz jest inaczej, są uprzejmi, mili, serdeczni i bardziej europejscy. Chętnie pozują do zdjęć i nie zaczepiają w sposób natarczywy. Przez trzy dni widzieliśmy bardzo dużo i mamy sporo ciekawych nagrań. Oczywiście, bez przygód się nie obyło. Turcja jest krajem, który ma ciekawą orientalną kuchnię. Wszyscy chcą kosztować potraw i poznawać nowe smaki. Z doświadczenia wiem, że nie mogę jeść wszystkiego. Mam dosć wybredny żołądek, który gwałtownie reaguje, zwłaszcza na surowe owoce i warzywa. Zwiedzając Kapadocję zasłabł nasz operator Filip. Drogą dedukcji stwerdzamy, że zaszkodziły mu lody. Nogi z waty, odwodnienie i prawie po chłopie. Po kilku godzinach doszedł do siebie za pomocą coca coli, która postawi konia na nogi.
Żeby było mało, to w drodze powrotnej identyczna sytuacja przydarzyła się Karinie. W ciągu jednej godziny Karina odwodniła organizm i nie miała siły stać na nogach. Finał jedzenia lodów jest taki, że musieliśmy zadzwonić po lekarza. Chorzy dostali zastrzyki i musieli położyć się do łóżka. Z tej opowieści należy wyciągnąć wniosek: nie można jeść lodów przy drodze, trzeba unikać niemytych świeżych warzyw i owoców. Każdy posiłek powinien być asekuracyjnie popiajny colą lub trunkiem z procentem. PARTNEREM PROGRAMU "CIEKAWI ŚWIATA "  JEST BIURO PODRÓŻY TRIADA I TURECKIE LINIE LOTNICZE ONUR