Podróże

Aktualnie

DW, Grudzień 08, 2010 8 Podróże
AKTUALNIE -Safari Kenia, noc, deszcz, śpię w namiocie i słyszę jak skaczą po nim małpy upominając się o żarcie. Niesamowite jest to, że jest internet :)))))

KENIA- Franciszkanie

DW, Grudzień 08, 2010 4 Podróże
Kochani, u mnie codziennie coś się dzieje. Wstaje o 6:00, wracam bardzo późno, kąpie się i padam. Mam wrażenie, że jestem tu kilka tygodni. Tyle w głowie obrazów ,
przygód, zdjęć , pięknych wzruszających chwil i wspaniałych znajomości. Wiele miejsc w życiu widziałam, ale tej podróży nie zapomnę do końca życia :)))) Wczoraj przeżyłam fantastyczne chwile. Byłam u Franciszkanów, którzy zrobili na mnie wielkie wrażenie. Jechaliśmy z Najrobii ponad 250 km do miejsca, które jest na wysokości 2400 m. Po drodze mijaliśmy miasteczka i wioski . Oczywiście robiłam zdjęcia, które później Wam pokażę.
Zanim dojechaliśmy do domu Franciszkanów, byłam ciekawa jak nas przyjmą co robią tak daleko i jak mieszkają. Ponieważ za chwile wsiadam w samolot i lecę do Kichwatembo to ciąg dalszy napisze później..... Zobaczcie gdzie jadę: http://www.kichwatembo.com

KENIA- Jak się przygotować ?

DW, Grudzień 06, 2010 33 Podróże
Wybierając się do Kenii byłam przygotowana. Dzisiaj po 9 dniach pobytu zabrałabym dodatkowo więcej mokrych chusteczek i koszulek. Rzeczy, które wymieniam są podstawą na tutejsze warunki. Każdy kto ma zamiar wybrać się do Kenii powinien mieć w walizce:

KENIA - Kolorowy zawrót głowy

DW, Grudzień 06, 2010 11 Podróże
Inspiracje kolorem
Kenia jest zagłębiem najpiękniejszych kolorów. Tysiące odcieni i światło, które podkreśla głębie barw.
Na bazarach jest cała gama wszystkich kolorów świata. Na ziemi leży wiele tradycyjnych wyrobów rzemiosła, takich jak naszyjniki, bransolety, chusty, materiały w piękne kolorowe wzory.
Dzisiaj, to towar turystyczny na którym można dobrze zarobić. Sama kupiłam kilka pięknych naszyjników i chusty :) Najbardziej przypadła mi do gustu masajska bransoleta z kolorowych koralików.
Obserwując kenijskie kobiety, widzę jak ważne są dla nich kolorowe ozdoby, które dumnie prezentują. Najbardziej barwnym plemieniem są Masajowie u których dobrze się bawiłam :)
Ciekawostką jest to, że większość kolorowych koralików wyrabianych jest u naszych sąsiadów w Czechach :)
Głównym partnerem programu są  linie lotnicze Air Italy Polska, a także biuro podróży Summerelse oraz Hewlett Packard i Sensai Kanebo International.

KENIA - Masajowie-Biżuteria cz 1

DW, Grudzień 06, 2010 6 Podróże

Już na samym początku mojej podróży chciałam odwiedzić plemię Masajów i Samburu, które są ze sobą spokrewnione.
Charakterystyczną barwą dla plemiona jest czerwień. Nie ma ona znaczenia, ale jest lubiana i stosowana. Kolor czerwony jest wyrazisty, zwraca uwagę i Masajowie uważają go za kolor radości. Bogato zdobione stroje i piękne naszyjniki, które zwracają uwagę i są piękne. W wiosce Masajskiej sporo się działo. Ja wzbudziłam sensacje swoimi włosami. Każdy chciał je dotknąć i dotykał :) To było bardzo miłe uczucie bo trochę czułam się jak kosmitka :))) Długie naturalne włosy dla Masajów to zjawisko. Masajom rosną włosy tylko do 4-5 cm. Przeważnie mają ogolone głowy lub doczepiają sobie warkoczyki. W większości jednak wszyscy mają króciutkie włosy.

KENIA -Zawał serca

DW, Grudzień 05, 2010 7 Podróże
Jazda samochodem po Kenijskich ulicach, to niemały wyczyn. Można dostać zawału serca. Są przepisy, ale ich nie ma, bo każdy jedzie jak chce. Dzisiaj stwierdziłam, że nigdy nie odważyłabym się sama być kierowcą w takich warunkach. Wolę wynająć samochód z kierowcą i mieć poczucie, że dojadę na miejsce bezpiecznie. Ulice pełne ciężarówek i samochodów, ruch lewostronny i pełno ludzi, którzy zlewają się w nocy z ciemnością. Jadąc na lotnisko, byłam lekko przerażona. Podróż z Malindi do Mombasy trwała ponad trzy godziny. Podczas stania w korkach, miałam okazje obserwować życie ludzi, którzy siedzą przy ruchliwej ulicy i w ten sposób spędzają wolny czas.
Blisko drogi stoją mieszkalne chaty. W nocy widać płomyki od lamp naftowych. Mieszkańcy siedzą przed swoimi domami i palą ogniska. Ogień oznacza czas wolny i kolacje.

KENIA - ODBIÓR SUKIENKI

DW, Grudzień 04, 2010 14 Podróże
Wczoraj miałam mały kryzys fizyczny. Jazda samochodem w odległe miejsca i upał daje w kość. Organizm trochę się upomniał o więcej godzin snu i wypoczynek. Niestety, nie jest to możliwe, leżak i plaża nie wchodzi w grę :))
Na następny dzień wróciliśmy do krawcowej. Tym razem czekała na nas w towarzystwie całej wioski. Powiedziała, że wioska chce być w telewizji i dodatkowo wszyscy mieszkańcy chcą zarobić.
Zgodziliśmy się na jej warunki. Po naszej akceptacji,było widać, radość ludzi, którzy zrobili interes. Zapytałam czy jest moja sukienka. Krawcowa powiedziała, że jest już gotowa i mogę ją przymierzyć.

„MODNE LATANIE” z Dorotą Wróblewską i Air Italy Polska

DW, Grudzień 03, 2010 0 Podróże
Linie lotnicze Air Italy Polska i Dorota Wróblewska, producentka pokazów mody i programów telewizyjnych, rozpoczęli realizację wspólnego przedsięwzięcia  pod nazwą „MODNE LATANIE”.

W ramach projektu zaplanowany jest  cykl wydarzeń modowych i kulturalnych, a także współpraca przy  programie telewizyjnym o tematyce podróżniczej.

Pierwszą odsłoną  wspólnego projektu są dwa konkursy dla miłośników mody ogłoszone na blogu Doroty Wróblewskiej www.dorotawróblewskablog.pl. Głównym partnerem i sponsorem nagród   jest czarterowy przewoźnik lotniczy  Air Italy Polska.

W pierwszym konkursie na projekt kolekcji inspirowanej barwami Air Italy na finalistę  czeka tygodniowa wycieczka dla dwóch osób na Wyspy Kanaryjskie oraz indywidualny pokaz podczas największej modowej imprezy w Polsce Warsaw Fashion Street 2011, która odbędzie się w dniach  25-26 czerwca 2011 roku w Warszawie.

W drugim konkursie  na stylizację inspirowaną Kulturą Afrykańską główną nagrodą sponsorowaną przez Air Italy jest tygodniowa wycieczka dla dwóch osób do Kenii.

Od końca listopada trwają zdjęcia do nowego programu telewizyjnego ,w którym prowadząca Dorota Wróblewska udaje się w podróż do różnych zakątków świata.  W ciekawy sposób   przybliży widzom najpiękniejsze miejsca, kulturę i styl życia mieszkańców, nie omijając oczywiście tematu mody .

DZIENNIK- Wioska- DZIEŃ 2

DW, Listopad 30, 2010 12 Podróże
Kolejny dzień pobytu. Każdy dzień jest niespodzianką i tak naprawdę nie mamy pojęcia co się wydarzy. Naszym celem jest pokazać Kenie prawdziwą, bez zakłamań. Nie chodzi o miejsca turystyczne, ale życie codzienne, zwykłych ludzi. Co robią w wolnym czasie, jak żyją i co jest dla nich ważne. Styl życia. W podróż do Kenii zaprosiłam kobietę którą znam od 10 lat. Razem współpracowałyśmy przy programie telewizyjnym MODNA MODA dla TV4, który był prekursorem programów o metamorfozach i projektantach. Gościem wyprawy jest Karina Kunkiewicz (Aktorka), z którą łączy mnie wiele wspomnień.

DZIENNIK -Podróż do Kenii- DZIEŃ 1

DW, Listopad 30, 2010 22 Podróże
W dzień odlotu, całą noc nie spałam. Około 5 rano pojechaliśmy na lotnisko. Kilka kaw robi swoje, bo muszę przyznać, że byłam dziwnie ożywiona i miałam sporo energii.
W samolocie powitała nas miła obsługa Air Italy.
Uśmiechnięte stewardesy służyły pomocą, pytając kilka razy, czy nie potrzebujemy poduszek lub kocyków. Zamówiłam dwie poduszki i po kilkunastu minutach usnęłam jak suseł :))
Obudziłam się podczas lądowania w Hurgadzie.
Uwielbiam latanie podczas snu i uważam, że to dobry patent z zawalaniem nocy;)